прв циклус студии:

зимски семестар:

            – Деловна англиска комуникација, Катедра за англиски јазик и книжевност,    Филолошки факултет „Блаже Конески “ – Скопје, УКИМ;

            – Современ англиски јазик 7, Катедра за англиски јазик и книжевност,             Филолошки факултет „Блаже Конески “ – Скопје, УКИМ;

            – Деловен англиски јазик (Економски факултет, УКИМ)

 

            летен семестар:

            Семантика, Катедра за англиски јазик и книжевност, Филолошки факултет           „Блаже Конески “ – Скопје, УКИМ;

            – Современ англиски јазик 8, Катедра за англиски јазик и книжевност,             Филолошки факултет „Блаже Конески “ – Скопје, УКИМ

 

втор циклус студии:

Теми од семантика (отсек – Наука за јазик, англистика)

 

трет циклус студии:

Правци и проучувања во семантиката (отсек – Наука за јазик, англистика)

Дипломирала во 1999 година на Катедрата за англиски јазик и книжевност при Филолошки факултет „Блаже Конески“ – Скопје, УКИМ и се стекнала со назив: Дипломиран професор по англиски јазик и книжевност; магистрирала во 2005 година на отсекот Наука за јазик при Филолошки факултет „Блаже Конески“ – Скопје, УКИМ, и се стекнала со назив: Магистер по филолошки науки; докторирала во 2013 година при Филолошки факултет „Блаже Конески“ – Скопје, УКИМ, и се стекнала со назив: Доктор по филолошки науки.

 

Работно искуство:

           

            Има повеќе од 20 години работно искуство во настава, во високо образование, од лектор, до виш лектор, доцент, вонреден професор и до редовен професор. Од 2019 година е визитинг професор на Fakultet za pravne i poslovne studije Dr. Lazar Vrkatic, во Нови Сад, Р. Србија, а била и предавач на Академијата за судии и јавни обвинители „Павел Шатев“ во Скопје.

 

Учество во проекти:

 

            Учествува во повеќе национални и меѓународни научни проекти, меѓу кои се националните: Развивање на јазичните компетенции на идните наставници по странски јазик со имплементирање на ЗЕРРЈ (Заедничка европска референтна рамка за јазици), поддржан од УКИМ, проект под покровителство на Претседателот на Република Македонија за електронско учење на англискиот јазик и други странски јазици, како и Макропроект – Јазици, книжевности, култури: образовни политики во функција на современото општество, поддржан од Филолошки факултет „Блаже Конески“ – Скопје; и меѓународен проект во соработка со Универзитетот во Белград, Србија и Универзитетот во Каен, Франција – за изготвување студиски програми, во рамките на ERASMUS+ – Developing Applied Foreign Language Skills (DAFLS – Developing multilingual skills training for special purposes).

 

Други ангажмани (студиски престои, преведување, работа во комисии и/или одбори, учество во работилници, менторирање, учество во конференции, итн.)

 

            Има бројни други ангажмани, како што се студиски престој во Манчестер, Велика Британија, во рамките на проектот за академско пишување, инициран од Катедрата за англиски јазик и книжевност при Филолошки факултет „Блаже Конески“ – Скопје, УКИМ, а во соработка со Британски центар; бројни преводи и лектури на научни и стручни статии од македонски на англиски и обратно, учество во бројни катедарски, факултетски и државни комисии (МОН, БРО), учество во бројни работилници и како учесник и како раководител, учесник во бројни комисии за одбрана на дипломски, магистерски и докторски трудови, ментор на повеќе од 60 дипломски работи, ментор на магистерски трудови; бројни учества во меѓународни конференции и научни и стручни собири; рецензент на научни и стручни трудови во меѓународни списанија, и др.

 

Книги (научни – автор, уредник, ко-уредник и/или автор и уредник):

 

  1. A Coursebook in Semantics (автор)
  2. Business English 1 (ко-автор)
  3. Business English 2 (ко-автор)Topics in Business English (ко-автор
  4. Business English Communication and Correspondence (автор)

  5. Деноминални атрибути во англискиот и во македонскиот јазик –      контрастивна анализа (автор)

Книги (преводи): (селектирани дела)

 

  1.  Монографија по повод 100-годишнината на Филозофски факултет – Скопје (од македонски на англиски јазик);
  2. Murder on the Orient Express by Agatha Christie – Убиство во Ориент Експрес од Агата Кристи), во издание на Арс Ламина, Скопје (од англиски на македонски јазик);
  3. The Best of Macedonian Cuisine – 125 Simple and Delicious Recipes from Macedonia – Најдоброто од македонската кујна -125 едноставни и вкусни традиционални рецепти), во издание на Арс Ламина, Скопје (од македонски на англиски јазик);
  4. Plenty More by Yotam Ottolenghi, во издание на Арс Ламина, Скопје (дел од книга, од англиски на македонски);
  5. Cursed in Heaven – The Colonization of the Aromanians in Southern Dobruja во Borders, Boundaries and Belonging in Post-Ottoman Space in the Interwar Period (глава од монографија издадена во странство, од македонски на англиски, автор: Минов, Н.)

Библиографија на научни и стручни статии (избрани поважни библиографски единици, до 30):

Во однос на библиографските единици, може да се следат упатствата на Современа филологија (https://journals.ukim.mk/index.php/jcp/about/submissions)

 

  1. Naumoska-Sarakinska, B. (2023). Establishing and Maintaining Objective Criteria in Writing and Speaking Feedback Strategies in EFL. Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, 11 (1): 233-242

  2. Naumoska-Sarakinska, B. (2023). A Coursebook in Semantics. Skopje: self-published.

  3. Naumoska-Sarakinska, B. and Naumoska, A. (2023). Topics in Business English. Skopje: self-published.

  4. Naumoska-Sarakinska, B. (2022). Taking Stock of the English Word Stock: The Rise and Expansion of Covid-19-Inspired Terminology. CIVITAS Journal, 12 (1): 323-337.

  5. Naumoska-Sarakinska, B. (2022). Assessment Techniques to Improve EFL Students’ Linguistic Competencies – Perceptions of University EFL Students in N. Macedonia. In M. Vaneva (ed.). English in Non-English-Speaking Countries – Practices, Perceptions, Challenges, and Perspectives, 172-199. UK: Cambridge Scholars Publishing.

  6. Николовска А., Беќар, М., Наумоска-Саракинска, Б. и Трајкова-Стрезовска, З. (2022) Улогата на формативното оценување во развивањето на јазичните компетенции на идните наставници по англиски јазик. Скопје: Филолошки факултет „Блаже Конески“ –Скопје, УКИМ.

  7. Naumoska-Sarakinska, B. (2021). Language Shaping Identity or Identity Shaping Language – a study on sensory sound-symbolism among native Macedonian speakers. ERL Journal, 4 (2): 6–23.

  8. Наумоска-Саракинска, Б. (2020). Деноминални атрибути во англискиот и во македонскиот јазик – контрастивна анализа. докторска дисертација. УКИМ, Скопје.

  9. Naumoska-Sarakinska, B. (2020). Business English Communication and Correspondence. Skopje: self-published.

  10. Naumoska-Sarakinska, B. (2020). Incorporating Business English in the EFL Curriculum. Multilingualism as a Challenge of a Linguistic, Literary and Cultural Communication:  Book of Proceedings of the International Scientific Multilingual Conference: 301–314. SEEU Tetovo, N. Macedonia.

  11. Naumoska-Sarakinska, B. (2020). Exploring EFL Assessment Through Learners’ Perceptions. In A. Ducevska (ed.). Proceedings of the ESIDRP International Conference: English Studies at the Interface of Disciplines – Research and Practice: 92–105. Ss Cyril and Methodius University, Skopje, N. Macedonia.

  12. Naumoska-Sarakinska, B. and Naumoska, A. (2019). Business English 2. Skopje: self-published.

  13. Naumoska-Sarakinska, B. (2019). Putting the ‘oomph’ back into phrasal verbs. Modern English Teacher, 28 (2): 60–61.

  14. Наумоска-Саракинска, Б. (2019). Улогата и развојот на зборообразувањето во проучувувањето на јазичните промени со преглед на најпродуктивните зборообразувачки процеси во англискиот јазик. Годишен зборник на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“ 45: 13–29, Скопје: Филолошки факултет „Блаже Конески“.

  15. Naumoska-Sarakinska, B. (2018). Grammar instruction and the communicative approach – an unlikely pairing?. Modern English Teacher, 27 (3): 55–57.

  16. Naumoska-Sarakinska, B. (2018). The Development of Technology in the Development of Language. In S. Petrovska (ed.). Proceedings of the VI International Conference: Contemporary Education – Conditions, Challenges, and Perspectives: 122–134. Goce Delcev University – Stip, N. Macedonia.

  17. Naumoska-Sarakinska, B. and Naumoska, A. (2018). Business English 1. Skopje: self-published.

  18. Наумоска-Саракинска, Б. (2018). Продуктивноста во контекст на зборообразувањето во англискиот јазик. Годишен зборник на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“ 43-44: 125–146, Скопје: Филолошки факултет „Блаже Конески“.

  19. Naumoska-Sarakinska, B. (2017). An alternative assessment approach in EFL writing. Modern English Teacher.  26 (4): 45–47.

  20. Naumoska-Sarakinska, B. (2017). Teaching ESP – one instructor’s take on it. Modern English Teacher. 26 (2): 4–6.

  21. Naumoska-Sarakinska, B. (2017). Knock, knock! Who’s there? The teacher. Modern English Teacher, 26 (1): 31–33.

  22. Naumoska-Sarakinska, B. (2017). Derivation of Denominal Adjectives in English in the EFL Classroom. In S. Veleva (ed.). Proceedings of the ESIDRP International Conference: English Studies at the Interface of Disciplines: Research and Practice: 257–268. Ss Cyril and Methodius University, Skopje, N. Macedonia.

  23. Naumoska-Sarakinska, B. (2016). Improving Students’ Speaking Skills in an EFL Context. In Humanities: Challenges – from Diversity to Synergy: 49–58. International Balkan University, Skopje, N. Macedonia.

  24. Наумоска-Саракинска, Б. (2016). Зборообразувањето како лингвистичка дисциплина и историскиот развој на англискиот јазик. Годишен зборник на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“ 41–42: 77–97, Скопје: Филолошки факултет „Блаже Конески“.
    Ibish (ed.). Conference proceedings of the International Conference on Social Sciences and