прв циклус студии:

  • Вовед во применета лингвистика 1 (I семестар, зимски)
  • Вовед во применета лингвистика 2 (II семестар, летен)
  • Современ англиски јазик 3 – превод (III семестар, зимски)
  • Современ англиски јазик 4 – превод (IV семестар, летен)
  • Интеркултурна комуникација (V семестар, зимски)
  • Социолингвистика (VI семестар, летен)
  • Вовед во Прагматика (VII семестар, зимски)

втор циклус студии:

  • Меѓукултурна Прагматика

трет циклус студии:

  • Анализа на медиумски и политички дискурс

По завршувањето на додипломските студии во 2002 година, се запишала на постдипломски студии на отсек Наука и јазик на истата катедра. Својот магистерски труд „Стратегии на изразување барања во македонскиот и во англискиот јазик“ го одбранила во 2007 година, а во 2013 година го одбранила докторскиот труд од областа Прагматика и Анализа на дискурсот со наслов „Прагматичката улога на метадискурсните маркери при градењето и постигнувањето убедување во пишаниот и во говорниот текст во англискиот и во македонскиот јазик“.

 

Д-р Трајкова Стрезовска има богато работно искуство. По дипломирањето работела најпрвин како лектор на Воената академија во Скопје (2002-2005), потоа на Факултетот за безбедност во Скопје (2005-2010), во неколку приватни училишта за странски јазици, а на Катедрата за англиски јазик и книжевност при Филолошкиот факултет првин била ангажирана како надворешен соработник (2004-2009), а од 2010 година е редовно вработена. Била ангажирана како надворешен соработник и на Правниот факултет во Скопје (2016-2023).

 

Досега д-р Трајкова Стрезовска има учествувано во бројни проекти, меѓу кои: Challenges and efficient recovery from COVID-19 и Alumni encouraging community services and extracurricular activities на Македонско-американската алумни асоцијација, поддржани од Американската амбасада во Скопје; Developing Applied Foreign Language Skills, Развивање на јазичните компетенции на идните наставници по англиски јазик со имплементирање на ЗЕРРЈ, Електронски Филолошки ресурси на Филолошкиот факултет, УКИМ; Academic Writing и Crowdsourcing Language Assessment project – CLAP на Центарот за англиска корпусна лингвистика, Лувен, Белгија и други.

 

Д-р Трајкова Стрезовска има учествувано во бројни работилници, семинари, конференции како автор или коавтор на научни трудови во земјата и странство. Била член на факултетски и државни стручни комисии, била рецензент на трудови и книги, ментор на магистерски трудови и член на комисии за докторски трудови. Досега има престојувано на неколку универзитети во странство како стипендист на: американската влада – на Државниот Универзитет Аризона во САД (2009год.); DAAD Stabilization Fund, на Универзитетот Кемниц, Германија (2014год.); Еразмус програмата на Универзитетот Лоџ, Полска (2017год.) итн. Д-р Трајкова Стрезовска има и дополнителни ангажмани како претседател на Македонско-американската алумни асоцијација (2023-2025год.) и уредник на списанието на асоцијацијата (2018-2024год.).

Книги (научни – автор, уредник, ко-уредник и/или автор и уредник):

  1. Кусевска, Марија, Трајкова, Зорица, Нешковска, Силвана & Смичковска, Фанија. (2014). Говорни чинови барање, заблагодарување, извинување, приговарање во англискиот и во македонскиот јазик. Академски Печат, Скопје.
  2. Трајкова, Зорица. (2019). Метадискурс. Прагматичката улога на метадискурсните маркери при убедување. Дата Понс, Скопје.
  3. Николовска, Анжела, Беќар, Мира, Саракинска-Наумоска, Билјана, Трајкова-Стрезовска, Зорица. (2022). Развивање на јазичните компетенции на идните наставници по англиски јазик со формативно оценување. Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ , Филолошки факултет „Блаже Конески“ – Скопје.
  4. Trajkova Strezovska, Zorica and Neshkovska, Silvana. (2023). Investigating Media Discourse. Theoretical and Practical Approaches. Macedonian Science Society, Bitola.
  5. Neshkovska, Silvana and Trajkova Strezovska, Zorica. (2023). Investigating Political Discourse. Theoretical and Practical Approaches. Macedonian Science Society, Bitola.

Дел од книга:

  1. Neshkovska, Silvana and Trajkova Strezovska, Zorica. (2023). Debasement Language as a Subset of Political Incivility: Characteristics And Effects.  In Ofer, Feldman (ed.). Debasing Political Rhetoric: Dissing Opponents, Journalists, and Minorities in Populist Leadership Communication, 15-36. Springer nature, Singapore Pte Ltd.
  2. Trajkova Strezovska Zorica and Neshkovska, Silvana. (2022).  The Covid-19 Vaccination Narrative On Social Media. In Mamadov, Azad and Lewandowska-Tomaszczyk, Barbara (eds.) Analysing Media Discourse, Traditional and New, 122-147. Cambridge Scholars Publishing.
  3. Трајкова, Зорица. (2021). Говорот на политичарите во политичките кампањи: Функционален метадискурсен пристап до маркерите кои упатуваат на авторот и вклучувачките маркери во телевизиските претседателски дебати. Во Прагматички истражувања (Кусевска, М. & Ивановска, Б. уредници). Универзитет „Гоце Делчев“, Штип. 157-176.

Книги (преводи):

  1. О’Конор, Фланери. Откровение, Книжевно Житие бр.40. Година XII, април 2018, Макавеј, Скопје. (ISSN 1857-5730)
  2. Превод на дел од учебник: Приватна безбедност, од Спасески, Ј., Аслимоски, П.,Герасимоски, С. Полициска академија, Скопје и Центар за научно истражувачка работа при факултетот за туризам и угостителство, Охрид 2008
  3. Превод на дел од Годишник на Полициската академија, Скопје 2008 (превод на вовед, содржина и апстракти), Полициска академија, Скопје 2008

Библиографија на научни и стручни статии (избрани поважни библиографски единици):

  1. Nikolovska, Anzela, Bekar, Mira  and Trajkova Strezovska, Zorica.  (2023). The Impact of Formative Assessment on Developing EFL Student-Teachers’ Language Competences as Domain-Specific. Studies in Linguistics, Culture, and FLT, 11(3), 27-48.
  2. Trajkova Strezovska, Zorica and Neshkovska, Silvana. (2022). Vaccine Mandates: Deepening the Rift Between Polarized Ideology on Social Media. Journal of Contemporary Philology, Vol. 5(2), 45-64.
  3. Neshkovska, Silvana and Trajkova Strezovska, Zorica. (2022). Persuasive Strategies Employed in Political Discourse for Resolving the ‘To Get or not to Get Vaccinated’ Dilemma. International Journal of Education TEACHER, Vol.24, 5-24.
  4. Trajkova, Zorica. (2021). Media Framing of the Macedonia name change issue, the use of fear-inducing language strategies. Lodz Papers in Pragmatics 16(2):265-284.
  5. Trajkova Strezovska, Zorica. (2021). Negotiating Identity During the Macedonia’s Name Change Period in Media Discourse. Thesis. Vol.10 (2): 25-49.
  6. Neshkovska, Silvana and Trajkova, Zorica (2020). Corona-Virus Inspired Metaphors in Political Discourse.  Thesis. Vol 9 (2): 99-132.
  7. Armaciviene, Liudmila and Trajkova, Zorica. (2020).  Media Framing of the Political Conflict between Russia and the UK: A case study of Scripals’ poisoning. Proceedings from international conference. Руски центар при УКИМ, 81-94.
  8. Trajkova, Zorica and Neshkovska, Silvana. (2019). Strategies of Legitimisation and Delegitimisation in Selected American Presidential Speeches. Respectus Philologicus. Vol. 35(40): 11-29.
  9. Trajkova, Zorica. (2019). Manipulating Truth in Media Discourse. Journal of Contemporary Philology. Vol 2 (1): 24-46.
  10. Neshkovska, Silvana and Trajkova, Zorica. (2019). Hate Speech On Social Media Over The Macedonia Naming Dispute. Proceedings of the ESIDRP International Conference: English Studies at the Interface of Disciplines: Research and Practice (ESIDRP). Ss Cyril and Methodius University, Skopje. 36-51.
  11. Trajkova, Zorica and Neshkovska Silvana. (2018). Online hate propaganda during election period: The case of Macedonia. Lodz Papers in Pragmatics. Vol.14 (2): 309-334.
  12. Trajkova, Zorica. (2018). More On Political Discourse: Establishing Identity And Interacting With The Audience. International Journal of Education TEACHER, Vol.8 (16): 69-83.
  13. Trajkova, Zorica. (2018). The Pragmatic Role of Metadiscourse Markers in Ra Abstracts. International Journal of Education TEACHER, Vol.8 (15): 35-42.
  14. Neshkovska, Silvana and Trajkova, Zorica. (2018). The Making Of English: Where It Had Been And Where It Is Headed. International Journal of Education TEACHER, Vol.8 (15): 135-143.
  15. Neshkovska, Silvana and Тrajkova, Zorica. (2018). Verbal Irony as a Communicative Mode of Persuasion. International Journal of Applied Language studies and culture, London College of United Knowledge Press, Issue 1: 59-76.
  16. Trajkova, Zorica. (2018). Teaching Grammar the Fun Way. ELTAM Journal, 34-39.
  17. Тrajkova, Zorica. (2017). Developing students’ pragmatic competence: The Use of Metadiscourse Markers in Argumentative Essays. International Journal of Education TEACHER, Vol.13: 34-47.
  18. Тrajkova, Zorica and Neshkovska, Silvana. (2017). Modifying Requests as Face-threatening Speech Acts. International Journal of Education TEACHER, Vol.14: 24-33.
  19. Neshkovska, Silvana and Тrajkova, Zorica. (2017). The Essentials of Hate Speech. International Journal of Education TEACHER, Vol.14: 71-80. 
  20. Трајкова, Зорица. (2016). Убедливоста на/во политичките говори. Осми научен собир на млади македонисти, Конференција во чест на проф. Лилјана Минова-Ѓуркова, Филолошки факултет „Блаже Конески“, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“, Скопје, Proceedings from The 8th Scientific Meeting of Young Macedonists, 339-354.
  21. Трајкова, Зорица. (2016). Улогата на засилувачите во македонските и американските завршни зборови од судења. Годишен зборник на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, Скопје. 159-178.
  22. Трајкова, Зорица. (2016). Прагматичка улога на евиденцијалите како метадискурсни маркери во новинарскиот дискурс. Литературен збор. 1-3: 113-128.
  23. Trajkova, Zorica. (2015). “Expressing commitment and detachment in non-native English BA graduate papers“. Research in English and Applied Linguistics REAL Studies 8. Graduate Academic Writing in Europe in Comparison. Cuvillier Verlag, Göttingen, Germany, 2015, 143-162.
  24. Trajkova, Zorica. (2015). “Building Authority and Engaging the Readers in BA Graduation Papers“. Teaching Languages and Cultures. Faculty of Philosophy. University of Nish, 2015, 131-146.
  25. Trajkova, Zorica. (2014).  Active Participation within Written and Spoken Argumentation: The Use of Engagement Markers Across Different Genres. Proceedings from the International conference FLTAL 2014, Burch University, Saraevo, Applying Intercultural Linguistic Competence to Foreign Language Teaching and Learning. pp. 2179-2188.
  26. Трајкова, Зорица. (2014). Прагматичката улога на појаснувачите во воведниците. Зборник на Филолошкиот факултет. 269-282.
  27. Trajkova, Zorica. (2014). The pragmatic role of textual metadiscourse markers in English and Macedonian editorials. Proceedings from the International Conference, FON University, Skopje. 45-58.
  28. Trajkova, Zorica. (2014). The persuasive power of closing arguments. Cambridge Scholars Publishing, 195-211.
  29. Trajkova, Zorica. (2013). Building authority and acknowledging the readers in newspaper editorials. Book of Proceedings of the First International Interdisciplinary Conference for Young Scholars in Social Sciences and Humanities Contexts, Novi Sad, Faculty of Philosophy, University of Novi Sad, 2013, 93-108.
  30. Trajkova, Zorica and Neshkovska, Silvana. (2013). The use of electronic resources in pragmatic research. Proceedings from the 1St International Symposium on Electronic resources and philological studies. 104-112.

Линкови:

https://www.researchgate.net/profile/Zorica-Trajkova

https://ukim.academia.edu/ZTrajkova

https://scholar.google.com/citations?user=2Iy8VDsAAAAJ&hl=en

https://www.linkedin.com/in/zorica-trajkova-8719a532/?originalSubdomain=mk

https://maaa.mk/