прв циклус студии:

  • Вовед во применета лингвистика,
  • Современ англиски јазик,
  • Академско пишување,
  • Контрастивна анализа на англискиот и македонскиот јазик,
  • Лингвистичка анализа,
  • Дискурзивна анализа во наставата

втор циклус студии:

  • Критичка анализа на пишан и говорен дискурс,
  • Двојазичност и повеќејазичност

трет циклус студии:

  • Приоди и методи за анализа на текст и говор

Вработена е како вонреден професор на Катедрата за англиски јазик и книжевност, при Филолошкиот факултет ,,Блаже Конески“, во Скопје. Од 2003 година предава различни предмети од областа на лингвистиката. Има наставно искуство со македонски и интернационални студенти во Македонија и во САД, како и со менторирање студенти на додипломско и постипломско ниво. Додипломските студии ги завршила на Филолошкиот факултет ,,Блаже Конески“ во областа Англиски јазик и книжевност (2003). Магистерските студии ги завршила на ,,Св. Кирил и Методиј, со истражувања вршени во САД, како стипендист на програмата Фулбрајт (IPFW University), во областа Наука за јазикот (2007). Докторските студии ги завршила на Универзитетот Пердју (Purdue University) во САД во областа Примента лингвистика (Second language studies) во 2015.

Проектите што досега ги иницирала или била вклучена како член се: 

1) The University Academic Writing Project (во соработка со Британскиот Совет),

2) Literacy development in the Humanities (LIDHUM)

3) COST Action IS 1401 – Strengthening Europeans’ Capabilities by Establishing the European Literacy Network

4) The International Corpus of Learner English,

5) Финансиска транспарентност и отчетност во високото образование и науката во Република С. Македонија (НАкС и ФООМ) (2020),

6) Developing language competences of future foreign English teachers by implementing the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), Blazhe Koneski Faculty of Philology (2019-2020),

7) Crowdsourcing Language Assessment project – CLAP ,Center for Corpus Linguistics, University in Leuven, Belgium (2023),

8) Language Task Engagement: Evidence-based model (Washington State University, USA and International team) (2019-во тек)

9) Подобрување на функционалната писменост во среднотo и основното образование во Р. С. Македонија (Improving functional literacy in elementary and high schools in the Republic of N. Macedonia) (2023-во тек)

 

Проф. д-р Мира Беќар одржала предавања на универзитети во САД, Колумбија, Србија и Хрватска. Организирала и учествувала во многубројни работилници и вебинари за применета лингвистика, академско пишување, реторика, комуникација и настава на англиски јазик. Преведува монографии и стручна литература. Учествува на меѓународни конфeренции како Symposium on second language writing, Writing Research Across Borders (WRAB), TLC, Норвешка асоцијација на англисти (NFEAP), ESIDRP, RADH, EATAW.

 

Публикува на македонски и на англиски јазик во различни научно-истражувачки области. Била уредник на научното списание Современа Филологија и е рецензент за неколку научни списанија: Journal of Contemporary Philology, SILC Journal (Studies in Linguistics, Culture, and FLT), Cultura y Educacion/Culture and Education, RiL (Research in Language), University of Lodz.  Покрај наставните и научно-истражувачките активности, Мира Беќар е основач и прв претседател на Независниот академски синдикат на Филолошкиот факултет ,,Блаже Конески“, Fulbright Alumni, MAAA Alumni и е вљубеник во планинарењето.

Книги (научни – автор, уредник, ко-уредник и/или автор и уредник):

 

  1. Николовска, А., Беќар, М., Наумоска-Саракинска, Б., Трајкова-Стрезовска, (2022) ,,Развивање на јазичните компетенции на идните наставници по англиски јазик со формативно оценување“ (Developing language competences of future English teachers through formative assessment), Скопје, Филолошки факултет ,,Блаже Конески“
  2. Bekar, M. (2015). Language, writing, and social (inter)action: An analysis of text-based chats in Macedonian and English Purdue University. Ann Arbor: ProQuest/UMI, 2015. Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses. (Publication No. AAT 3719022). (e-pubs)

Книги (преводи):

 

  1. Translation and editing of Conference Proceedings Philosophy and Film, Philosophical Society of Macedonia, 2022, Skopje
  2. “Heroic Stories” (Херојски приказни), со студенти од Филолошкиот факултет ,,Блаже Конески“, ArsLibris, Скопје, Македонија (2020
  3. „Систем Ерор“ на Маја Стевановиќ (со Благоја Бошковски) (2018)
  4. Монографии, делови од монографии, научни статии од областа на медицината и филозофијата

Библиографија на научни и стручни статии (избрани поважни библиографски единици):

 

  1. Nikolovska, A., Bekar, M., & Trajkova Strezovska, Z. (2023). The impact of formative assessment on developing EFL student-teachers’ language competences as domain-  specific. Studies in Linguistics, Culture, and FLT, 11(3), 27-48.        https://doi.org/10.46687/FWVC2082.
  2. Bekar, M. (2022). Interculturality and Interdisciplinarity in Bachelor Thesis Writing: Mentors’ and Mentees’ Perceptions”. Journal of Contemporary Philology 5 (2),7791.https://doi.org/10.37834/JCP2252077b.
  3. Bekar, M. (2022). Creating Phatic Communion Through Emoji in Online Chats. CONTEXT / КОНТЕКСТ 25, 2022, Journal for Comparative Literature and Cultural Research.
  4. Bekar, M., & Yakhontova, T. (2021). Dimensions of Student Writer’s Self in Qualitative Research Interviews. In L. Muresan & C. Orna-Montesinos (Eds.) Academic Literacy development: Perspectives on Multilingual Scholar’s Approaches to Writing (pp. 185-206). Palgrave Macmillan DOI: 10.1007/978-3-030-62877-2
  5. Egbert, J. L., Shahrokni, S. A., Zhang, X., Abobaker, R., Bantawtook, P., He, H., Bekar, M., Roe, M., & Huh, K. (February, 2021). Language task Engagement: An evidence-based model. TESL-EJ, 4.
  6. Rizova, E., Bekar, M., & Velkovski, Z. (2020). Educational challenges of Roma minorities: The case of the Republic of North Macedonia, International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE), 8(3).
  7. Bekar, M. & Fay. R. (2020). Developing Anglo-centred Academic Literacy: Problematizing Understandings of Criticality. In A. Simpson and F. Dervin (Eds.) The Meaning of  Criticality in Education Research: Reflecting on Critical Pedagogy. London: Palgrave   Macmillan;
  8. Bekar, M & Christiansen, S. (2018). Computer-mediated communication. In Liontas, J. I.(Ed.). (2018). The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching. Oxford:Wiley Blackwell.
  9. Bekar, M. (2018). Assessing English Linguistic Knowledge and Writing Skills in Secondary  Schools Through State Matura Exam: The Case of Macedonia. For the collection Professionalizing second language writing. New York: Routledge.
  10. Bekar, M. (2017). Alignment in Online Text-Based Chats: Cross-Cultural Case Study   ResearchESIDRP Proceedings. Proceedings of the ESIDRPn International Conference: English Studies at the Interface of Disciplines: Research and Practice (ESIDRP). Skopje: Ss Cyril and Methodius University.
  11. Беќар, М. (2016). Улогата и влијанието нa интерперсоналните медиуми врз  општествените активности и друштвените односи. [The role and impact of interpersonal media on social activities and relations]. Годишен зборник на трудови     на Филолошкиот факултет ,,Блаже Конески“, 41-42 [Annual collected works at the  Faculty of Philology 41-42], (2016), Скопје: Филолошки факултет ,,Блаже Конески“
  12. Bekar, M., Doroholschi, C., Yakhontova, T., & Kruse, O. (2015).“Educational Genres in Eastern Europe: A Comparison of the Genres in the Humanities Departments of Three Countries”, Journal of Academic Writing, vol 5, issue 1.

Линкови :

 

https://www.researchgate.net/profile/Mira-Bekar

 

https://ukim.academia.edu/MBekar

 

https://orcid.org/0000-0002-8649-6232

 

 

2015-2018 – COST Action 1401 – Strengthening European Literacy Network (Steering committee member and leader of Working group 2) https://www.eln.eu/en/ 

 

PhD Thesis https://docs.lib.purdue.edu/open_access_dissertations/422/